Název: Name: | Kawasaki Ki 48-IIa (Kou) | Kawasaki Ki 48-IIa (Ko) |
Originální název: Original Name: | 川崎 キ48-II甲 九九式双发轻爆击机二甲 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.10.1943 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.10.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 420 (total production of Ki-48II) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1942 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4470 kg | 9855 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6410 kg | 14132 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6705 kg | 14782 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,470 m | 57ft 3,79in |
Délka: Length: | 12,750 m | 41ft 9,97in |
Výška: Height: | 3,800 m | 12ft 5,61in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,00 m2 | 430.56 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 160,25 kg/m2 | 32.82 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakajima Ha-115 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 831 kW (1 130 k) výkon 787 kW (1 070 k) v h= 2 000 m a 699 kW (950 k) v h= 5 600 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 900 mm. | Nakajima Ha-115 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engines, rated at 1,115 hp for take-off and 1,055 hp at 6,561 ft and 937 ft at 18,375 ft, driving a three-blade constant-speed propellers of the diameter 9ft 6,2in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 511 km/h v 5600 m | 317.5 mph in 18373 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 395 km/h v 4100 m | 245.4 mph in 13451 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,25 m/s | 2017.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,25 min do 5000 m | 8,25 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10400 m | 34121 ft |
Dolet: Range: | 2050 km | 1273.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2400 km | 1491.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 3x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v přídi, na hřbetě a dole pod trupem Pumový náklad: 400 kg maximálně 800 kg. | One flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun in a bow, one flexible 0.303. inch Type 89 Model 1 in dorsal shooting position and one flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 in ventral shooting position. Bomb load: Normal 882 lb; maximum 1,764 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九九式双発軽爆撃機二甲 - Kjúkjúšiki sóhacu kei bakugekiki ni kou - armádní lehký bombardér typ 99 model 2A Japonské jméno: "Sokei" Spojenecké kódové jméno: Lily Tato verze byla ozbrojena jako Ki-48-I, měla však dokonalejší pasivní ochranu, samosvorné obaly palivových nádrží a osádka byla chráněna ocelovými pláty tloušťky 6,5 - 16,5 mm. Výkonnější motory zatím ještě umožnily nárůst výkonů a pumového nákladu. Nevýhodou byla již zmíněná slabá výzbroj, ta byla příčinou výrazných ztrát během bojů o Filipíny. Brzy po zahájení výroby byla doplněna verzí Ki-48-IIb, později ji tato verze ve výrobě zcela nahradila. | 九九式双発軽爆撃機二甲 - Kyūkyūshiki sōhatsu keibaku gekiki ni kō - Army Type 99 Twin-engined Light Bomber Model 2A. Japanese name: "Sokei" Allied code name: "Lily". An improved version a Ki-48-II or Army Type 99 Twin-Engined Light Bomber Model 2 had armour around the fuel tanks, and 6.5-16.5mm of armour protecting the crew. Power was provided by two Nakajima Ha-115 engines, with a two-stage blower, these engines allow the growth performance of the aircraft and while it was possible to increase the payload. Only the defensive firepower failed to improve. Despite these improvements the Ki-48-II was still very vulnerable during daylight operations. They were used at great cost during the fighting over the Philippines, but retreated to night time operations over Okinawa, before the surviving aircraft were used on suicide missions. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 L+K č. 23/1978, Letadla 39-45, Václav Němeček a Stanislav Smékal Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo rok – 1960 Maru Mechanic; Kawasaki Ki-48 www.warbirdsresourcegroup.org http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki48.html www.century-of-flight.freeola.com www.lemairesoft.freehyperspace.com www.aviastar.org archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawasaki Ki 48-IIa Sókei [Lily] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawasaki Ki 48-IIa Sókei [Lily] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawasaki Ki 48-IIa Sókei [Lily] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |